האתר והמשלוחים פעילים תחת תשלום מאובטח, חטיפים מכל סוג, אין אפשרות להחזיר. שקי מזון שיש בהם כמות של 80% יתקבלו בחזרה, תודה רבה!
2021-11-24 00:44:41 Admin

כלב חדש בבית - הנחיות בסיסיות

אז קודם כל, ברכות על האימוץ.כלב חדש בבית הינו אירוע מרגש ביותר ,במיוחד לכלב.לפני שנתחיל בהנחיות, אני רוצה להעלות בפניכם עניין מאוד חשוב.מדובר על נושא חשוב שלא מובא לידיעת המאמצים במעמד האימוץ.רוב הכלבים עוברים "תקופת הסתגלות" לבית חדש שיכולה להימשך בערך כחודש. יהיו כלבים שזמן ההסתגלות יהיה קצר יותר ויהיו כאלה שהזמן יהיה ארוך יותר. לא מדובר על מדע מדוייק ולכן קשה לצפות מראש.

במשך תקופת ההסתגלות תוכלו לראות חוסר יציבות בהתנהגות של הכלב ואפילו במצב הרגשי שלו. קחו את כל אלו בחשבון, כי אם הכלב במצב ריגשי לא יציב חשוב מאוד להקל עליו ולא להציב בפניו יותר מידיי כללים שהוא לא יכול לעמוד בהם, אחרת יצטבר תסכול כבר בהתחלה וזה יכול להוביל לחוסר יציבות נוספת ולהסתגלות ארוכה וקשה.

תקופה זו מאופיינת בנבחנות מוגזמת, פחדים, הרס הבית, התרגשות גדולה מכל דבר קטן, ריבים עם כלבים, נביחות על אנשים, התנהגות מאוד שקטה, התנהגות ביישנית, התחבאות בבית ועוד. זה יכול ללכת לשני הכיוונים, כלב שמרעיש המון לעומק כלב שמאוד שקט.אתם תוכלו לדעת אם תקופת ההסתגלות נגמרה רק אחרי שתראו התנהגות יציבה מצד הכלב ללא תנודות רגשיות חזקות מידיי. אם בכל זאת אתם חווים תנודות חזקות בהתנהגות שלו גם לאחר חודש זה הזמן להרים טלפון ולהתייעץ איתי.

חלקיכם אולי שמע את המונח "תקופת ירח הדבש". זוהי תקופה של חודש לרוב, שבה הכלב מתנהג יפה, לא רואים עליו התנהגות תוקפנית כלשהי ואז תוך זמן קצר הכל יוצא. הוא הופך להיות תוקפני או תגובתי/ריאקטיבי לכלבים או אנשים או גירויים אחרים.האמת, שזה לא קורה פתאום. אתם תוכלו לזהות סימנים מקדימים רבים לפני שזה יקרה אם תקראו את שפת הגוף שלו בצורה נכונה.חשוב לצפות בסרטון הבא על מנת להבין לעומק שפת גוף –

אני רוצה לתת לכם מספר כלים על מנת שתוכלו לזהות האם הכלב שלכם עובר "תקופת ירח הדבש" ובעצם מסתיר את ההתנהגות האמיתית שלו:

ראשית, חפשו מצבים שהכלב מגיב אליהם בפחד ומתקשה להתמודד איתם.למשל, כאשר אורחים מגיעים לבקר הוא לרוב נמנע מהם ואפילו נרתע לאחור כאשר ניגשים אליו או מושיטים ידיים או מתחבא בחדר אחר.דוגמה נוספת תהיה בטיול עם אנשים שמתקרבים אליו והוא נרתע ונמנע מהמגע ואולי נובח עליהם קלות.כנ"ל עם כלבים שהוא יפגוש בטיולים וייגש אליהם בפחד ואפילו יתהפך על הגב או יחפש להתרחק מהם במקום להתקרב.התנהגויות מפוחדות יכולות להיות אינדיקציה לכך שהכלב כרגע "מקטין" את עצמו ונמנע מלהגיב כמו שהוא רגיל מאחר והוא נמצא במקום חדש ואין לו את הביטחון הנדרש לכך.

שנית, חפשו מצבים שהכלב שלכם נובח על אנשים/כלבים/אופניים/רצים/וכדו', במיוחד אם אלו נביחות חלשות ולא התפרצויות של ממש. בהמשך זה יכול להחמיר. פנו אליי בהקדם אם זה המצב סמוך לאימוץ.

שלישית, חפשו מצבים שהכלב מתגונן מפניכם.למשל, שמירה על צעצועים ואוכל עד למצב שהוא מרחיק אתכם בחשיפות שיניים או נביחות או התפרצויות. לפעמים הכלב יכסה את החפצים עם הראש והרגליים ויסתכל עליכם מלמטה כך שיראו לו את הלבן בעיניים והוא יהיה קפוא לגמריי. זה יכול להיות סימן לא טוב להמשך.

אם איתרתם אחת מההתנהגויות האלה שתיארתי או חוסר יציבות בולט בתגובות שלו לסביבה או אליכם אל תחכו ופנו אליי מיד לייעוץ.

כאשר כלב חדש נכנס לביתנו עליו לעמוד בהרבה בתנאים/איסורים ברוב המקרים, כמו:אי עלייה על מיטות/ספות.איסור על גניבת מזון.איסור כניסה למטבח.איסור על הרס בבית/בחצר .ועוד.

לרוב, הבעיות נוצרות כאשר הכלב עובר על איסורים אלו ונכנסים איתו לעימות עוד לפני שהוא הספיק ללמוד מה מצופה ממנו.חשוב להבין, כלבים לא מגיעים מתוכנתים לא לעשות את הדברים הללו, להיפך, הם יעשו אותם ועלינו ללמד אותם התנהגויות אחרות במקום. ככל שתתחילו את שלב הלימוד מוקדם יותר כך יהיה לכלב שלכם קל יותר לפתח הרגלים רצויים ולא להגיע בכלל להרגלים שאתם לא אוהבים.רבים טועים בחושבם, שהכלב אמור "להבין” מה מותר ומה אסור, אך שוכחים שזו חובתנו להנחות אותו בכיוונים אלו. רבים מכם מנחים את הכלב מה אסור, אך שוכחים להנחות אותו מה מותר ויותר מכך, שוכחים לחזק אותו על כך. כיצד נצפה מהכלב להתנהגות שונה מההתנהגות האסורה אם לא נלמד אותו מהי אותה התנהגות רצויה?חשוב לזכור, כלבים פועלים בעיקר לפי מה שמשתלם להם ולפי מה לא משתלם להם. יותר מזה, הם מתנהגים גם לפי מה שבטוח להם ומה לא.היו סלחניים בחודשים הראשונים לטעויות שלהם. זה ישתלם לכם.

בנוסף, כלבים, וחיות בכלל, הם יצורים של הרגלים כמונו. הרי אם יכולנו לשבת איתם לכוס קפה היה הרבה יותר קל לשני הצדדים, אך מאחר והמציאות שונה עלינו לעשות מספר התאמות מצידנו על מנת להגיע לרמת הבנה גבוהה עם כלבינו.)מומלץ מאוד לקרוא את המאמר – "רשימת קניות לכלב חדש בבית").

בואו נתחיל.

1. דברים להכין מראש.הכינו פינה נוחה בפינה מרכזית בבית בה יוכל הכלב לנוח את ימיו הראשונים כבן בית חדש. הימים הללו מהווים תקופת הסתגלות, בה הכלב עלול להראות אפאטי/אדיש, בעל תיאבון ירוד ולהפגין יכולות תקשורת נמוכות מהרגיל. חשוב לתת לכלב את הזמן להתרגל לבית ואליכם מבלי להציק לו יתר על המידה. בימים אלו, צאו עימו לטיולים ארוכים מספר רב של פעמים ביום, שלבו צ’ופרים (שווים במיוחד) בטיול ובבית והרבו בשמחה לידו על מנת להשרות עליו ביטחון ושהוא במקום חיובי וכיפי.שימו בפינה הזו קערה מלאה מים ומיטה מסודרת. אפשר למקם את המים במקום אחר שיהיה לכם יותר נוח.

!מומלץ מאוד להאכיל את הכלב סמוך למקום שלו או ממש עליו על מנת שזה יהווה הגדרת מקום בשבילו בצורה טבעית ביותר.

חשוב שתהיה רצועה וקולר מתאימים בבית. אפשר לקנות 2 גדלים שנראה לכם שיתאימו ומקסימום תחזירו לחנות את מה שלא מתאים.קחו בחשבון, שניתן לרכוש אביזרים שכאלה במעמד האימוץ ברוב העמותות.

2. סדר יום ושגרה יומית.מדובר על עניין חשוב מאוד כבר מהרגע הראשון של הכלב בבית.בעיקרון, עליכם לכוון ל-3 טיולים ביום שיהיו ארוכים יותר מהרגיל, שבהם אפשר ללכת רגוע ולרחרח המון (לרחרוח יש אפקט מרגיע על כלבים), להכיר את הסביבה בקצב שלהם, להכיר רחובות חדשים ואת אזורי ההמולה שאולי ילחיצו אותם בהתחלה.בחרו רחובות שקטים בהתחלה ואט אט חשפו אותם לאזורים סואנים יותר. הימנעו מטיולים במקומות סואנים בלבד במיוחד עם כלבים שהגיעו מהמדבר ועליהם להתרגל לחיי עיר בהדרגה.

חשוב להכניס עוד 2-5 טיולים של 5-10 דקות בין הטיולים הגדולים על מנת לחנך לצרכים (סעיף הבא) כבר מהיום הראשון בבית.המטרה היא להכניס אותם לשגרה כמה שיותר מהר על מנת שידעו לצפות מתי הטיולים יגיע וגם שלא יאלצו להתאפק שעות מאוד ארוכות בין הטיולים ואז יוותרו לגמריי על התאפקות, כי הם יראו יום אחרי יום שעליהם לחכות הרבה שעות ליציאה הבאה. אם הם ידעו שיש יציאות תכופות הם ישתדלו להתאפק יותר.

בנוסף, זמני האכלה אידיאלים לרוב הכלבים יהיו אחרי טיול בוקר ואחרי טיול ערב. גורים קטנים יש להאכיל אחרי טיול גם כן אבל להוציא שוב לאחר הארוחה, כי לרוב יש להם עוד צרכים לעשות.עדיף להימנע מלהשאיר את האוכל זמין כל היום, מאחר ויהיה לכם קשה לעקוב אחרי הרגלי האכילה שלהם, אכלו והאם האוכל טעים להם.במקרים קיצוניים, כלבים עלולים להתגלות כתוקפניים ליד מזון ואם הוא זמין להם עלולה להיווצר בעיה.כמו כן, אל תמקמו את האוכל בכניסה לבית, זה מיקום גרוע לקערת האוכל.

חשוב לטייל בנוחות.הכי טוב יהיה לעשות שימוש ברתמה נגד משיכות כמו ה"פרידום" או ה"איזיווק" על מנת להקל עליכם את ההליכה במידה והוא ימשוך אתכם חזק ויקשה עליכם לטייל איתו. זה לא הזמן ללמד "רגלי", מאחר והכלב חדש אצליכם ורק לומד לסמוך עליכם.

קחו איתכם צ'ופרים מאוד שווים לטיולים, כמו עוף ופסטרמה, ותגמלו אותו בכל פעם שהוא הולך יפה. הליכה יפה לרוב תהיה בקצב שלכם, עם רצועה רפויה ומבט קדימה במרחק סביר מכם. אין חובה שהוא ילך צמוד אליכם.

3. מניעת צרכים בבית.הקפידו בימים הראשונים על יציאות רבות וארוכות, בעיקר לאחר שינה, משחק/פעילות, שתייה ואכילה (אם זו אכילה של המנה היומית, יש לחכות כשעה וחצי לערך. בגורים יש לחכות מספר דקות ולצאת לגיחה קצרה לצרכים).יציאות תכופות ילמדו אותו כמה שיותר מהר להתרגל לעשות בחוץ.

הימים הראשונים יכולים להתאפיין בכמויות צרכים גדולה במיוחד, וזה בגלל המעבר, השינוי בתזונה ואולי הגישה החופשית למים שאולי נמנעה ממנו קודם לכן.הימנעו לחלוטין מעונשים פיזיים וקוליים אם הכלב “נתפס על חם”. אם הכלב עשה בבית, בפניכם או שלא בפניכם, התעלמו ותנקו. ענישה על צרכים שעשה מולכם יכולה ללמד אותו לעשות צרכים בחדר אחר מבלי שתראו ואפילו לא לעשות לידכם בטיול.הרבה יותר קשה לחנך כלב להיות נקי בבית אם הוא מנסה להסתיר מכם את הצרכים שלו.

טיפ קטן! קחו את הכלב לאותה נקודה בכל יום מהרגע שהוא הגיע אליכם. כאשר עושים זאת עוזרים לכלב להבין מהי מטרת היציאה וגם הוא יריח את הצרכים שלו מהפעם הקודמת. לאחר שעשה את צרכיו באותה נקודה התחילו בטיול. מומלץ שהמקום הקבוע יהיה קרוב לבניין/בית.מומלץ לחזור לאותה נקודה בסוף הטיול גם כן, לוודא שהוא מרוקן. במיוחד אם לא עשה.חשוב מאוד לא לחזור הבייתה מיד לאחר שעשה צרכי, שלא ילמד שעשיית צרכים מסיימת טיול, לכן, אחרי עשיית הצרכים עשו סיבוב קצר ואז תחזרו הבייתה. אם מתעוררת בעיית צרכים יש לפנות לעזרה מקצועית על מנת לעשות שימוש בתיחום מרכזי בבית.

4. עלייה על ספות/מיטות.כאן זו בחירה שלכם בלבד. אני לא מאמין שכלבים שיעלו על מיטות וספות יהפכו להיות דומיננטים או תוקפנים בגלל זה. אם תהיה תוקפנות סביב מיטה/ספה היא תהיה בגלל ניסיון עבר לא טוב של הכלב בסיטואציה הזו. מבחינתי, יש לאפשר לכלב לעלות לספה/מיטה במידה וגם לימדתם אותו לרדת ממנה ללא עימותים וזה לא מפריע לכם. מומלץ לא לאפשר לו לקפוץ עליכם ועל האורחים ולהתנהג בצורה "גסה".

באופן כללי, אני מעדיף שכלבים לא יהיו על הספה אם הם לא למדו לרדת ממנה. אם יש לכם אפשרות לבקש מהכלב לרדת מהספה או המיטה ולעבור למקום שלו אז מבחינתי זה מצויין.

חשוב מאוד ללמד את הכלב לרדת מהספה או המיטה מבלי לדחוף אותו למטה או להעיף אותו.כך תמנעו עימותים סביב הספה והכלב פשוט ירד מרצון.כלבים שהעיפו אותו בחוסר סבלנות או באלימות מהספה יכולים להתנהג בצורה אגרסיבית כשהם יהיו על הספה ומישהו יתקרב להוריד אותם.אם אינכם רוצים שיהיה על הספה בכלל, יש לחסום את הגישה אליה כשאתם לא נמצאים בבית או כאשר אין השגחה על הכלב. מניעת גישה תמנע ממנו להתרגל לעלות עליה כשאין השגחה. 5. אלטרנטיבות ללעיסה. חשוב מאוד לתת לכלב להתעסק עם קונג ממולא גם כשאתם בבית, על מנת שלא יווצר קישור שקונג מבשר על עזיבה.לכן, השאירו לו קונג קלאסי ממולא בכל טוב שיהיה לו מעניין ונחמד להישאר לבד בכל פעם שתעזבו לכמה שעות...

עצם בקר היא האלטרנטיבה הטובה ביותר ויכולה להעסיק כלבים לכמה שעות. אפשר לקנות אצל הקצב עצם שוק בקר באורך שגדול בכמה סנטימטרים מהאורך של הלסת התחתונה (שלא תיתקע). אפשר לבקש עצמות מאיזור בית החזה, שהן רכות ונוחות ללעיסה. גם עצם ברך תעשה את העבודה.מומלץ מאוד להניח שמיכה עליה ילעס את העצם ולשים את המיטה שלו במקום אחר – העצם מלכלכת מאוד (תחסמו ספות גם כן).מומלץ לתת עצם אחת לשבוע (גג פעמיים).

אלטרנטיבות עוזרות לכלב להתעסק בעניינים שלו ועוזרת לו להתרחק מצרות, כמו לעיסת חפצים אישיים ורהיטים. העצם הרי הרבה יותר טעימה מרגל השולחן. כמו כן, דברי לעיסה טעימים יעזרו לכם לקשר את העזיבה שלכם מהבית למשהו טוב ונעים עבור הכלב. בנוסף, חשוב מאוד להעשיר את הכלב בפעילות בזמן האוכל שלו.צעצועי האכלה יכולים להיות מעולים למטרה הזו. במקום שהוא יאכל מהקערה מהר מהר או בחוסר עניין תוכלו לעניין אותו בצעצועים שיפזרו את האוכל באיטיות ויאלצו אותו לאכול לאט יותר מה שיגרום לו להרגיש שבע יותר ויגרום לתחושה שהוא אכן אכל משהו ולא שאב מהר את כל המנה כאילו לקח צ'ופר.

כלבים מאוד אוהבים לנבור בשביל לחפש מזון ולאכול אותו, הצעצועים הללו מדמים במקצת את פעולת הנבירה מה שמעלה את הערך של האוכל.חברת Kong מייצרת את הוובלר כצעצוע האכלה מעולה למזון יבש, שהוא חובה בכל בית מבחינתי.מתאים לכלבים שלא נבהלים מרעשים בקלות.

בנוסף, יש לכם אפשרות לקנות עצמות מיובשות/מעובדות– החל מעצמות קשר, עצמות מיובשות, אוזני חזיר, עצמות בפאלו, סטיקים לבנים, גריניס ועוד...

6. משחקים.משחקים עם כלב חדש יכולים להיות מאתגרים ולפעמים מכאיבים. הוא עדיין לא מכיר את חוקי המשחק שלכם ויכול לשחק אתכם כמו שהוא רגיל. אם הוא רגיל לנשוך את הידיים אז הוא יינשך גם את שלכם. חשוב להגיב בסלחנות ולהציע לו כל פעם את המשחק עם הצעצוע במקום עם היד שלכם ...

במידה ויש לו נטייה לנשוך אתכם הרבה חברו חוט של 1.5 מטר לצעצוע והחזיקו את קצה החוט כשאתם עומדים ושחקו איתו כמו שמשחקים עם חתול.

כמו ילדים, גם להם נמאס ממשחקים לאחר זמן מה. אם תשאירו את כל הצעצועים זמינים כל היום ימאס לו מהם מאוד מהר. השאירו שניים-שלושה צעצועים שונים בכל יום, גוונו את המבחר ונסו לאתר מה מושך אותו יותר מכל.יש לכם אפשרות לשים את כל הצעצועים בארגז שיהיה לו זמין והוא יכול לבחור להוציא את מה שבא לו.

בעת משחק עימו, נסו להיות היוזמים של המשחק, הימנעו כמה שיותר לשחק כאשר הוא מניח את הצעצוע עליכם או לידכם (התנהגות זו יכולה להיות בעייתית בהמשך), כך תבהירו לכלב שאינו יכול לקבל את רצונו בכל עת. כלומר, אתם מציבים כלל חשוב מאוד ביחסים ביניכם. חשוב ללמד אותו שיש זמני משחק ויש זמני מנוחה.

נסו שלא להיענות יתר על המידה על כל הזמנה למשחק מצידו, התעלמו בחלק מהפעמים, חכו שיירגע או ילך להעסיק את עצמו, ואם יש לכם חשק קומו לשחק איתו. כך יראה הדבר כאילו אתם יזמתם את המשחק. אם תיענו בכל פעם, הכלב עלול להתרגל שמעסיקים אותו כל הזמן והוא לא לומד להעסיק את עצמו. כלב שאינו לומד להעסיק את עצמו עלול להתקשות להישאר לבד בבית זמן רב.אם תענו לו חלק מהפעמים ובחלק מהם תתעלמו אתם תבלבלו אותו מאוד ולא יהיה לו ברור מתי לצפות למשחק ומתי לא.

יותר מכך, עדיף לרכז את זמן המשחקים לטיולים בכדי שהכלב לא יחשוב שהבית הינו “מגרש משחקים” ומותר להשתולל. חשוב מאוד ללמדו להיות רגוע ונינוח בבית. אם נשחק איתובבית יתר על המידה אנחנו נלמד אותו שהבית הוא מקום משחק והשתוללות (כמובן, שהכל במידה ויש לשמור על איזון).

7. חיזוק התנהגויות רצויות.אחד הכלים החזקים ביותר שיש לנו כבני אדם באילוף וחינוך הכלב הוא השימוש בחיזוקים חיוביים.

חיזוקים חיוביים יכולים להיות צ'ופר כלשהו, פעילות שהכלב מאוד אוהב לעשות וכדו' אך לעיתים רחוקות מאוד מגע ומילות שיבוח יחשבו לחיזוק אפקטיבי.רוב הכלבים מחשיבים מזון כחיזוק מועדף וכל השאר (ליטוף, מילה טובה) יחשבו בעיניהם כחיזוק חלש ולפעמים אפילו לא חיזוק בכלל. לכן, אני מציע תמיד למי שמכניס כלב חדש לא לסמוך על מילה טובה וליטוף כחיזוק אלא להתמקד רק באוכל עד שהכלב באמת יראה בהתנהגות שלו שהוא אוהב לקבל מגע או מילה טובה על התנהגויות שהוא עושה.

אחד הדברים החזקים ביותר שאתם יכולים לעשות הוא לפזר צ'ופרים בבית במקומות גבוהים בקופסאות סגורות על מנת שיהיה לכם חיזוק זמין בכל רגע נתון.חשוב מאוד ללמד את הכלב, שבכל רגע יכול להגיע חיזוק על התנהגות שהוא הציע בעצמו או התנהגות שביקשתם ממנו. אם תחזקו אותו רק באימונים אתם תמצאו את עצמיכם עם כלב אלוף באימונים וחלש מאוד ברגיל.

פיזור צ'ופרים בבית אפילו חשוב יותר לאלה מכם שלא ממש מתרגלים עם הכלב ועושים לו אימונים מסודרים. זה אומר, שאם אתם לא משתמשים באוכל כחיזוק אין לכם דרך אפקטיבית, שתישמר לטווח ארוך, ללמד את הכלב החדש התנהגויות שאתם אוהבים ואתם מסתמכים בעיקר על הניחושים הנכונים שלו להבין אתכם.

אני נמנע לחלוטין משימוש בעונשים, הפחדות ואיומים כדי ללמד כלב התנהגויות שאיני מעוניין בהן, במיוחד עם כלב חדש. לא הייתי רוצה שהוא ילמד לפחד ממני כבר מהרגע הראשון. זה יותיר עליו רושם לא טוב ובעתיד, כשארצה לתרגל איתו דברים יותר מורכבים הוא עלול לסרב או לשתף איתי פעולה בגלל שהוא למד לפחד ממני.

8. הנושא האחרון עליו אשים דגש הינו – הוצאת אנרגיה.הרבה חושבים שצריך להריץ כלב המון במהלך היום על מנת שיפרוק אנרגיה ויהיה רגוע בבית.הפועל, הדבר הכי חשוב הוא, למצוא את הפעילות המשותפת שהוא הכי נהנה לעשות איתכם ולהתמקד בה.אם יהיו לכם מספר פעילויות שכאלה אתם במצב טוב.

טיול לא אמור להיות מסע אחד ארוך של הוצאת אנרגיה אינסופית, לא צריך "לפרק" את הכלב.ראשית, יש כלבים עם בעיות שלד מולדות שרק איבחון של אורטופד יכול לעלות עליהן (וטרינר רגיל לא תמיד יעלה עליהן) ויש כלבים רבים שמסתירים כאבים גופניים והוצאת אנרגיה אינטנסיבית מידיי תגרום נזק.

לכן, מאוד מומלץ לטייל לפי "משולש הוצאת אנרגיה" –שלבו בטיול מגוון פעילויות שיאזנו את הצורך של הכלב בפעילות, מנוחה וסתם הליכה חסרת מטרה.

9. דבר אחרון בהחלט.התייחסו אליו בכבוד המגיע לו.אל תכו אותו, אל תצעקו עליו על כל טעות שהוא עושה, היו סלחניים בשבועות הראשונים, אך עם זאת, היו ערים לבעיות שאינן חולפות ואף מחריפות. זיכרו לשבח אותו בטונים גבוהים בכל פעם שהוא מתנהג בצורה טובה כגון: "כלב טוב", "כל הכבוד" וכו’, לא משנה מה תגידו, העיקר שיהיה שמח ונעים.

אם תיקנתם אותו בצורה כלשהי על מעשה אסור והוא חדל מאותו מעשה, תנחו אותו מיד להתנהגות אחרת שאתם מעדיפים ושבחו אותו עליה.הימנעו מענישה, היא תפגע מאוד ביכולת של הכלב להתאקלם בבית.

זיכרו, כלב זו חיה של הרגלים, הקפידו על הרגלים נכונים מהרגע הראשון על מנת למנוע בעיות בעתיד. המשפט הידוע - “Old habits die hard” - תקף גם לגביהם. עדיף לבנות הרגלים טובים כבר מההתחלה מאשר לתקן בהמשך הדרך.

יכול להיות, שהכלב יביא איתו הרגלים במידה וכבר גדל בבית של מישהו אחר ואם זה המצב, סבלנות היא מילת המפתח כאן.